Exabytes beginner

Thursday, January 3, 2008

Quest for happiness

CINTA -MELLY GOESLOW FT KRIS DAYANTI

Menatap jalan yang menjauh
Tentukan arah yang ku mau
Tempatkan aku pada satu
Peristiwa yang membuat hati lara

Di dekat engkau aku tenang
Sendu matamu penuh tanya
Misteri hidup akan kah menghilang
Dan bahagia di akhir cerita

Cinta tegarkan hatiku
Tak mau sesuatu merenggut engkau
Naluriku berkata
Tak ingin terulang lagi
Kehilangan cinta hati
Bagai raga tak bernyawa

Aku junjung petuamu
Cintai dia yang mencintaiku
Hati yang dulu belayar
Kini telah menepi
Bukankah hidup kita
Akhirnya harus bahagia

Cinta
Biar saja ada
Yang terjadi biar saja terjadi
Bagaimanapun hidup
Memang hanya cerita
Cerita tentang meninggalkan dan yang ditinggalkan
Cinta…..


love the lyrics? hear the song here: Cinta

"Aku junjung petuamu , cintai dia yang mencintaiku...." It reminds me on an old advise from a friend. Well... it's definitely true... u have to love someone that u know really love u...How much you love someone is never counted if u never get back what u give.Thanks for the advise...Aku menyayangi setelah disayangi... it's more meaningful...and valuable...:)

Datu Mohd Rithauddeen, I Love you so much....







Moving Back....

After more than 2 years of hassle , passing through the bridge every morning, Have to wake up before 5.30 , stuck in the jam for hours... we have decided to move back to our apartment.Hmmmm...our first house...where my heart always belong to.W/pun umah taman sutera i bigger dan aku memang suka duk kat situ , kat apartment ni rasa aman dan tenteram. Ini gambar yang kami tangkap sebelum pindah keluar dari apartment to ,august 2004. Lepas menyewakannya selama 3 tahun setengah..aku pun tak tau nak expect apa jadi kat umah tu sekarang.





try to lift as much as greenery that i could...:) At 15th floor...rasa gondol sangat kalau tak de pokok. We have hacked 2 balconies and the planter box into one big balcony (180 sq ft).



Alani at the age of 3 + masa kami masih tinggal kat sana, tengah swimming ngan her grandfather.

sebab kami masih kena manage 2 houses we plan to stay kat island only for weekdays and balik semula ke taman sutera masa weekend...ala-ala vacation house gitu.... cheee...macam orang kaya ...hahaha...tapi nampak gaya kena install fertigation system la untuk pokok2 aku yang banyak kat taman sutera ni...kopak le...

pool area where we used to spent our evening and weekend.


I luv this apartment so much....:)





good old time

Yesterday one of my closest friend during university days called me.It's soooo... good to hear from her after a very-very long time... last time we met was somewhere in the midle of 2004...before i got pregnant to Ain syazwani..and never heard anything from her since then. I change my phone no and forgot to inform anybody...The first time i met her was on the matriculation registration day at Mat Jiwa sg petani in 1992.We have been closed since then.Dia ni selamba giler. paling best aku ni dah le suka gelak tak tentu pasal, dia pulak suka buat unexpected lawak ...bila buat lawak muka selamba rock je...



an old picture dated back in 1997 , showing me and her at Tapah Bus station on our way to cameron Highland.

sume family dia aku kenal, dia pun sama gak ngan family aku. she's there masa aku grad...kawin...dan banyak lagi...mak dia pun penah cakap aku ni more to family to them...lamanya tak jumpa mak kau.Dia orang KL tapi sekarang duk ada kat ulu Tebong Melaka....: takut nak cakap tebong ulu nanti orang tebong marah....ahaks....My tentative promise to visit her in Melaka next weekend...dunno whether can make it or not...

Me , aida and Riena in 1997. Guys... I miss the old days so much....


yg malasnya pegi melaka ni ramai sgt gang kat sana...kalau kumpul kat satu rumah ok le... tapi kalau nak pegi sume rumah habis le cuti kami...see first le ye...kalau ada masa dan dah tak de tempat kat KL yang kami boleh pegi lagi...sampai le ke sana...kalau nak suruh Riena masak boleh le kami gi makan....:). Atau senang2 jumpa kat umah parent kau kat ampang je...Aku tahu ngkau cuma boleh baca blog ni bila kau punya modem dah ok je...next time kalau dah tahu kat tebong tu kuat kena petir ...belila a good surge protector.



Deen , Me and Riena

She and Riena ni kiranya chapron/bodyguard aku la masa mula2 kawan ngan deen dulu...selalu dating berempat....sib baik deen tak kisah...hehehe...

1 comment:

  1. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

    ReplyDelete