Exabytes beginner

Thursday, January 26, 2012

Nervous giler nak bukak kedai

Nervous giler nak bukak kedai ni... this is the first time rasanya aku rasa nervous giler sampai masa tulis entry ni pun rasa cam ada cold sweat at the end of my finger ... huhuhuh( melampaunya)... but seriesly memang nerves la... bukak kedai kat tempat cam ni bukan cam bukak kedai kat kampung hari tu... kat sini expectation very high... takutnya...rasa cam takut lagi dari nak exam SPM dulu... lately i am having a sleepless night... first sebab result stocktake yg aku manage kat tempat kerja telah menghancurkan masa depanku... sedeynya... then tiba2 tak boleh tido pulak sebab excited nak bukak kedai.

then this is the first time jugak aku urus semuanya on my own... kalau tidak asyik berangkai je ngan my hubby. start from beli kedai masa auction... pegi property auction redah sorang padahal aku tak tahu pun apa yang akan jadi masa auction tu... sampai le order benang dari jepun, turki, cina sume aku buat sendiri... huhuhu... hubby asyik excited ngan superbike baru dia je...ngeh..ngeh ..nyampah aku. Tapi Alhamdulillah urusan pembelian kedai dan setting up kedai setakat ni berjalan lancar walaupun aku kini kopak giler...harap2 percaturan aku ni sesuatu yang tidak sia2... masa bukak kedai kat kampung dulu abis dalam 20 k jer..apa taknya sewa kedai pun 250 jer sebulan , duk kat ujung tanjung patutla bisness mandom je... tapi kali ni rasanya berlubang abis poket2 termasuk akaun2 yang tak seberapa tu pun berlubang2 juga..bak kata suamiku..jangan pinjam along yer... nanti along carik abang...tapi alhamdulillah gak setakat ni aku berjaya tidak meminjam dari sesapa kecuali dari akaun ASB and tabung haji aku je.... in future tak tahu lagi.. Rabbi Assir la tu Assir ( Ya Allah permudahkanlah dan jangan disukarkan)

opps by the way nama kedaiku itu: DEENOR HABERDASHERY ( harap lidah anda tidak tergeliat bila menyebutnya) terletak di tingkat 3 kompleks bukit jambul penang... depan escalator  sebelah dengan kedai baju cina yang besar tu ( BUTIK LENO). jemput  singgah ye...fb link at :http://facebook.com/deenorh

3 comments:

  1. bila kedai akak nak bukak? congratulations yer!! boleh la nnt i pi kedai akak belajar crocheting and knitting..yummehhh!! best ni *wink*

    semoga dipermudahkan semua urusan..InsyaAllah!!

    ReplyDelete
  2. ye. Maria, jemput datang kedai akak 5 feb ni..ada jamuan ringan petangnya...

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah kak. Saya sedang menunggu hari ni :) anak ke-3, InsyaAllah. Due 4 Feb ni :D

    Congratulations yer sis!! All the best to you and your biz.

    ReplyDelete