Exabytes beginner

Monday, August 2, 2010

makan durian dengan budu?...euwww!!!



Pernahkan anda terfikir nak makan durian dengan budu? dapat imagine cammana rasanya durian yang manis dimakan dengan budu yang masin? tapi kalau demo ore kelate ...biasa la makan durian ngan budu ngan nasik... kena pulak dengan ikan singgang ..perghhh.... sedap beb. semalam aku bagitau kat bapak mertuaku org kelantan makan durian ngan budu. kebetulan masa tu anakku tengah makan nasik ngan budu dan bapa mertuaku tengah makan durian. tiba2 bapa mertua ku kata" meh bapak nak try cammana rasanya..." terus dia cicah durian kat tangannya dalam budu dan makan.... euwwww...!!! tak dapat kubayangkan rasanya. kalau makan ngan nasik tu lainla...

durian yang makan ngan budu ngan nasik tu bukan tempoyak tau ..tapi durian fresh yang manis dan lemak tu... korang nak tau cammana rasanya? try la... budu sekang dah ada kat carrefour.. dan boleh di beli dikedai2 runcit berhampiran....:-)
sebenarnya budu ni punya la banyak kegunaannya dalam kehidupan. aku pernah makan buah mangga muda (buah pauh) ngan budu ni. ada member aku orang johor terkejut badak melihatnya ...tapi bila aku ajak dia makan sekali...dia pulak yang berlebih-lebih. makan buah mangga ngan budu. letak gula banyak2, then letak cili api... sedappp..hehehe. tapi semenjak tua ni aku dah tak minat nak makan mangga muda dah... taste bud aku dah tak boleh terima buah2 yang sangat masam itu kecuali buah kelubi. buah kelubi ni pun sodap amat kalau makan ngan budu.

No comments:

Post a Comment